tirsdag den 15. maj 2012

Saltum & Gug

Weekendens tur til Saltum og Gug har været planlagt længe....

Allerede sidste år overvejede Pernille, Karina, Henriette og jeg at lave en strikke-tur til Saltum, og i år passede det i vores kalendere.

Desværre blev Henriette skidt tilpas og måtte melde fra :o( 

Så lørdag formiddag blev GPS og kurset sat mod det nordlige Jylland - først til Garnudsalg og derefter videre nordpå.










I Gug fik vi rørt og beundret de dejligste garner, og var vi så heldige at få hilst på både LiselotteKenneth og Ella.

Der må have været en lind strøm af købelystne garnentusiaster både fredag og lørdag formiddag, for der var gjort et pænt indhug på hylderne.

Jeg fandt dog flere dejlige garner og endte med en cone af det blødeste merino uld, 2 coner Blackhill og et ngl Super Kid Mohair.

Det grønne er til en bestillingsopgave og det pink er til mig selv.  

Jeg har hørt så meget om Weller's Blackhill, og jeg glæder mig til at prøve det :o)









Derefter fortsatte vi videre til Karina's forældre, som åbnede deres hjem og lånte os et par værelser til overnatning.    

Efter en hyggelig aften og en god nat, fortsatte vi til Saltum søndag formiddag.
Vi startede i Saltum Husflid, som rummede mange forskellige kreative udfoldelser som vævning, strikning, filtning og træskæring.

Jeg fandet dette hånddrejet stoppeæg - perfekt størrelse til mig hånd og super flot.









Vi fortsatte ned af hovedgaden, hvor der var opstillet flere store markedstelte med diverse forskellige boder, så vi fik kigget, mærket, oset og blev voldsomt inspireret :o)

Hos Bente fik jeg Geilsk Tweed med rød bandarole og rabat til en Knapnok









På et grønt område blandt markedsteltene havde Berit Kiilerich en lille omhegning, med en håndfuld af hendes Spælsau får.

Det var rigtig interessant at se Berit arbejde med hendes fårehund og fårerne.

På billedet er Berit ved at klippe et af fårerne.

Festivalen havde andet end garn at byde på :o)

Så 3 flasker af Festivalen's øl blev fragten hjem til husbonden, og han blev glædelig overrasket.  

1 kommentar:

master bedroom decorating ideas sagde ...

Hi there
Strik, strik og atter strik
Everyone will like this blog. I think it’s passing useful info like this for everyone. Glad I read your blog!