mandag den 29. december 2008

Windsor, London den 17. & 18. december 2008

En af mine samarbejdspartnere på jobbet ville gerne mødes for at runde året af, og snakke om gensidige forventninger til 2009 - så den 17. og 18. december tog jeg til Windsor, London, og glædede mig til at se en julepyntet del af London.










Jeg blev indlogeret på The Harte & Garter Hotel (ovenover), som ligger lige overfor Windsor Castle (neden under) og vi fik lagt vores møder, således at jeg havde en formiddag alene i Windsor.









Windsor er en utrolig gammel by, med masser af gamle små skæve og hyggelige huse, og jeg havde jo forventet masser af julepynt, så hold da op hvor blev jeg skuffet.......hotellet havde en pyntet juletræ i foyeren, og enkelte forretninger havde stjerne og sne i vinduerne..











Hvorimod næsten alle butikkerne havde store røde tilbudsskilte i vinduerne, så jeg oplevede ikke den julestemning, som jeg havde forventet.










En sjov og lidt anderledes oplevelse var at se deres udgave af "fastfood" til opvarmning hjemme, det var ganske enkelt hele retter, frosset ned i portioner til 1. Der var næste 50 forskellige retter og de så alle sammen meget indbydende ud, rigtig god ide og meget mere sundt end burger & pizza.









Som turist fik jeg da også set rådhuset, hvor prins Charles og Camilla blev borgerligt gift, og "The crocket the-house" - et lille charmerende og hyggeligt the-hus, med utrolig skæve vægge.









Ventetiden i lufthavnene og flyturen brugte jeg på mit blonde tørklæde, så det er også færdigt og mangler blot at blive vasket & tørret.
Jeg var ikke helt tilfreds med starten i silke, så jeg pillede op og tilførte en lyserød/pink metaltråd som giver tørklædet et helt andet spil, og jeg er meget tilfreds med resultatet.









Tørklædet er ca 15 cm bredt og ca 210-215 cm langt, og jeg har brugt 1 ngl merc. silk garn fra Netto, metaltråd og denne opskrift fra Hendes Verden

Ingen kommentarer: