mandag den 22. august 2011

Ikke helt så ligetil....

Selvom jeg fulgte opskriften, var jeg slet ikke tilfreds med resultatet.

En søgning på youtube, blogverdenen og Ravelry for at se andres montering af tæppet, gav mig ikke den løsning som passede mig,

Væbnet med square, garn, masser af tålmodighed (ha) og hæklenåle i flere størrelser startede jeg forfra,

og det lykkedes mig endeligt at lave en montering som jeg kan lide :o)













Lap på lap, række på række skrider monteringen fremad
















Som tæppet voksede, blev det for stort at have i skødet, så spisebordet er inddraget



















4 kommentarer:

Pia sagde ...

Det skal nok blive et rigtig lækkert tæppe. Fin ide at bruge en lys tråd til sammenhækling som kontrast.

Lis sagde ...

Det ser også rigtig pænt ud. Uden den hak som kommer ved nogen fremgangsmåder. Flot arbejde indtil nu.

Kh. Lis

Sidsel sagde ...

Sikke et tålmodighedsarbejde. Det tegner til at blive et forrygende tæppe!

Ulla Røjkjær sagde ...

Hvor er det smukt i ensfarvede firkanter og en kontrast til sammenhæklingen.
Jeg har selv rodet temlig meget med sammenhækling af min version af tæppet, men tror jeg nu har fundet ud af hvordan jeg vil gøre det.