torsdag den 9. april 2009

Et par aktive dage ....

Efter et par aktive dage, har jeg nydt formiddagen med min kaffe og har fået hæklet lidt på et par nye tørklæder.

Jeg er igang med dette tørklæde i Alpaca og Zauberball i "slibesten"mønster på en nål 4, jeg er stadig på første nøgle af begge garner og tørklædet er allerede omkring 80 cm langt - det rækker utroligt langt :o)


Derudover har jeg fået et par rækker på et nyt tørklæde, som jeg fik startet på i tirsdags - tørklædet laves i et muslingemønster, og jeg har valgt at lave mønsteret på tværs i stedet for på langs.
Tørklædet hækles i Alpaca og Kidopale på nål 6 og opskriften er fra Hendes Verden.
De forgange dage har vi fået lavet en del :o)
Jeg fik vasket og blokket mit tørklæde i i Japonica Rainbow fra Karen Noe - det er blot et enkelt nøgle på 50 gram, som har givet et tørklæde på ca. 30 cm bredt og ca 175 cm langt.





Og jeg fik syet knapper i og vasket min trøje - her er et billede af den færdige trøje.
Sidst og ikke mindst har vi fået flyttet om, sorteret og smidt ud fra gæsteværelset, så det ser nu sådan ud - en stor forbedring :o)













De næste par dage får vi gæster, så jeg har et par småting som skal ordens og forberedes idag, og vaskemaskinen er også i fuld gang.

5 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Det er da nogle fantastisk fine projekter, du får fra hånden - både de færdige og dem undervejs :-)

Gitte sagde ...

Smukke tørklæder og super flot trøje ;-)

God Påske.

Helle : sagde ...

Det er en skøn trøje du er blevet færdig med og tørklæderne ser ud til at blive et hit !!

Tina sagde ...

Sikke en masse du har gang i :):)
Hvilket Hendes Verden er det du har der?? :)

Bettina sagde ...

Hej,

Tusinde tak - jeg er selv meget tilfreds med mine projekter, jeg syntes blot at jeg for flere ideer end jeg kan nå at lave - lyder det bekendt ? :o)

Og opskriften er fra nr. 10 fra den 2. marts 2009.