fredag den 2. januar 2009

2009 - årets første dag og årets "to do" liste


Nytårs aften blev holdt med hele familien (far, bror + hustru + nevø + niece og min søster) Vi havde en rigtig hyggelig aften, med 3xlaks som forret, fondu til hovedret og en stor islagkage til dessert, og naturligvis fik vi champagne & kransekage kl. 24.00 og fik fyret lidt fyrværkeri af - og alligevel blev aftenen absolut ikke "vild & voldsom", så vi var allerede oppe kl. 8.00 i går morges, hvilket jo gav os jo en dejlig lang dag.

Vi brugte dagen til at slappe af, se et par film - Klaus spillede lidt computer og jeg havde god tid til et par projekter.

Jeg fik hæklet nogle cirkler til mit tørklæde, men jeg havde svært ved at holde koncentrationen, for mine tanker røg hele tiden over på min Claudia Evilla nederdel, og til sidste "overgav" jeg mig - lagde hækletøjet væk og startede på nederdelen. Dejligt, dejligt dejligt.

Jeg har en enkelt justering ved linningen, som er lavet i dobbelt længde, så der er plads til en elastrik - jeg er nu startet på hulmønsteret og glæder mig til at fortsætte i weekenden.

Nytårsforsætter tror jeg ikke på, men jeg er stor tilhænger af lidt struktur og rimelige faste rutiner til hverdagens gøremål, for så behøver vi ikke løbende forhandle / diskutere / planlægge hverdagstingene og kan meget bedre fokusere på "årets to do liste" - "årets to do liste" er vores liste over inviduelle og fælles projekter for et kalenderår.

Og traditionen tro så gennemgik vi igår "to do listen" for 2008 - hvordan syntes vi at året var gået, hvad fik vi nået og var vi tilfredse.

De seneste år er vores nye "to do" lister langsomt blevet kortere, og projekterne er blevet mindre - det er også tilfældet i år, vores fællesliste omfatter bl.a.
  • et par malerprojekter ude & indenfor
  • justering af et par bede
  • et par nye skriveborde
  • en større omgang oprydning/sortering i bryggerset

derudover vil Klaus have båden i vandet & få fisket lidt i fjorden. Jeg vil bl.a. godt :

  • blive bedre til at blogge (bl.a. lave oftere & kortere indlæg, og få mit diasshow til at virke)
  • flytte hele garnlageret fra diverse kurve & poser ind i kommoden i gæsteværelset
  • lave liste/fortegnelse over hele garnlageret
  • få et overblik over mine UFO'er = få dem færdige eller trevlet op (jeg har vist 4 UFO'er)
  • få strikket flere projekter til mig selv

Og jeg glæder mig.....

Af erfaring ved jeg godt, at vi ikke kan planlægge alt, så det bliver spændende at se hvilke uforudsete ting, som vi også skal forholde os til i løbet af året :o)

2 kommentarer:

Sascha sagde ...

Hmmm måske man sku prøve det. Har nemlig heller aldrig været tilhænger af nytårs fortsætter.

Kom lige i tanken om (fordi du kommenterede min Cobblestone) at jeg jo faktisk har lavet min kærestes på præcis den måde du siger.
smider lige linket til indlægget så du kan se:)

http://strikkekatten.blogspot.com/2008/04/verdens-premiere-cobblestone-by.html

Godt nytår :)
Strikkekatten

Bettina sagde ...

Hej Sascha,

Tusinde tak og i lige måde.

Ja, prøv endelig "to do" listen, det virker for mig :o)

Jeg har næsten fået hele garnlageret på plads i kommoden, så jeg kan snart notere "done" ved det første projekt på listen. Lækkert.

Mh,
Bettina